TALLINNA LÄHITULEVIK: Tasuta parkimine väikelennukitele, Baltimaade Veneetsia ja miniallveelaevad Raekoja platsil

JAGA ARTIKLIT

Täna varahommikul ilmus Tallinna kesklinnas Gonsiori tänavale kummaline vaatepilt. Gonsiori ja Laikmaa tänavate nurgale on pargitud väikelennuk!

Nagu juba traditsiooniks on saanud, ei lepi Abiratas.ee Eesti ühiskonna jaoks oluliste sündmuste puhul ainult sündmuste pealiskaudse kirjeldamisega, vaid puurime ennast läbi selliste sündmuste tagamaade.

Abiratas.ee-le andis selgitusi Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo.

Kas Te olete teadlik, et Gonsiori ja Laikmaa tänavanurgale on pargitud üks eralennuk?
Jah, muidugi. Transpordiametile pole see üllatus. Tegemist on linnapea Taavi Aasa eestvedamisel Tallinna linna uue inistatiiviga. Selle sammuga soovib Tallinn näidata kogu  maailmale, et oleme avatud uutele ideedele ja innovatsioonile. Nimelt saab Tallinnast esimene linn maailmas, kus on lubatud kesklinnas parkida ka väikelennukeid.

Kesklinna pargitud väikelennuk tekitab elevust küll tööle ruttavas linnaelanikus, aga Tallinna transpordiamet kinitab, et kõik see on kooskõlas nende tulevikuvisioonile.
(Fotod: Sander Ilvest, Postimees)

Kas Teile ei tundu, et Tallinnas on juba piisavalt probleeme autode parkimisega kesklinnas? Kui nüüd lisanduvad veel ka väikelennukid, siis muutub parkimisprobleem kesklinnas veelgi pingelisemaks?
Ei, ei tundu. Lubage ma selgitan. Jah, autode parkimisprobleem kesklinnas on tõsine. Aga just autode poolt põhjustatud parkimisprobleemi leevendamiseks otsustasimegi, et edaspidi on Tallinna kesklinnas lubatud parkima väikelennukitel.

Pole kuulda olnud, et mõni teine linn lubaks väikelennukitel parkida linnaruumis. Millest on põhjustatud Tallinna puhul selline otsus?
Lennukid kasutavad liiklemiseks õhku ja mitte autoteid. Sellega lahendame Tallinnas kohe mitu probleemi korraga.

Esiteks, kui inimesed soetavad endale autode asemel väikelennukid, siis leevendub oluliselt Tallinna autostumise probleem. Kes endale juba lennuki ostab, see ei soovi enam kasutada linnas liikumiseks autot. Teiseks, kui linlased kasutavad vähem autosid, siis kaob kesklinnas autode parkimisprobleem. Kolmandaks, väikelennukid ei kasuta liiklemiseks autoteid , sellega väheneb hoobilt Tallinna tänavatel tipptunnil tekkiv ummikute probleem. Kolmandaks, väikelennukid ei kasuta liiklemiseks autoteid, seetõttu väheneb teede remondiks vaja mineva raha hulk. Teederemondist üle jääva raha saame suunata teiste tallinlastele vajalike teenuste osutamiseks. Näiteks saame varasemast rohkem pakkuda tallinlastele ühistranspordis tasuta viina (vaata artikli lõpus seotud lugu – toimetus).

Kokkuvõttes lahendame mitu probleemi korraga. Seetõttu on väikelennukite parkimise lubamine kesklinna piirkonnas lihtsalt suurepärane idee.

Kas Teile ei tundu, et väikelennuki soetamine ja pidamine on autost tunduvalt kallim? Paljudele Tallinna elanikele käib väikelennuki soetamine üle jõu?
Oleme ka sellele mõelnud ning ka siin on meil pakkuda linnaelanikele lahendusi. Esiteks – väikelennukite parkimine Tallinnas saab olema tasuta! Kordan veel kord – tasuta! Kes peab igapäevaselt linnas parkima, siis sellele inimesele tekib aasta jooksul tasuta parkimisest korralik kokkuhoid. Teiseks, kaalume tõsiselt ideed, et tulevikus autoga liiklemine Tallinnas üldse ära keelata, vähemalt kesklinnas ja sellega piirnevates piirkondades. Nii tekitame tulevikus kesklinna juurde vabu parkimiskohti väikelennukitele.

Kas transpordiametil on veel geniaalseid ideid, mida pole siiani veel avalikkusele tutvustatud?
Aiman Teie küsimuses väikest irooniat, aga kinnitan teile, et transpordiameti spetsialistid ei istu lihtsalt linlaste maksuraha kulutades jalad laual. Vastupidi, me mõtleme iga päev uutele innovaatilistele lahendustele, et linna liikluskorraldust paremaks muuta.

Näiteks on meil laual idee muuta pool Raekoja platsi miniallveelaevade terminaliks. Selleks tuleb süvendada kesklinna sadamast mööda Pikka tänavat vastav kanal Raekoja platsini. Peale seda saavad tuhanded kruiisituristid suviti rentida sadamast miniallveelaeva ja sõita sellega otse vanalinna keskele. Kaovad ära suvised turismigruppe vedavate busside poolt põhjustatud ummikud. Samas lisab see Tallinnale atraktiivsust unikaalse turismikohana. Need miniallveelaevad oleksid kasulikud ka kohalikele elanikele. Näiteks kui kesklinna elanik soovib minna sadamasse laevale, ei ole vaja enam tellida kallist taksot, selle asemel võib rentida Raekoja platsilt endale odava miniallveelaeva ja sõita mööda Pika tänava kanalit otse sadamasse.

Kui Pikale tänavale rajatav kanal on valmis, siis sealt edasi on lihtne rajada uued lisakanalid hargnevatele Vanalinna tänavatele. Ja nii ongi Tallinn varsti Veneetsia või Amsterdamiga ühes klassis, kus lisaks tänavatele on olemas ka korralik kanalite võrk.

Hetkel on antud idee veel veidi toores ja vajab mõningaid kooskõlastusi muinsuskaitse ametilt, aga mina isiklikult olen kindel, et ühel päeval saab ka see idee teoks ning tulevikus  saab Tallinn kogu maailma jaoks tuntuks kui Baltimaade Veneetsia.

Abiratas.ee soovib Tallinna transpordiametile edu uute innovaatiliste plaanide elluviimisel. Lubame hoida oma lugejaid kursid transpordiameti tulevaste edusammudega.

SEOTUD LUGU: Tallinna linn hakkab ühistranspordis pakkuma tasuta külmarohtu


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga