JÄÄTEED AJALOO PRÜGIKASTI: Jääteede rajamise asemel lükatakse Saarema ja Hiiumaa kokku Mandri-Eestiga!

Botnica, saared
116 Shares

JÄÄMURDJA BOTNICA NING SAARTE MANDRI KÜLGE LÜKKAMISE SKEEM (FOTO: TRANSPORDIAMETIST LEKKINUD FOTOD)

Sellel aastal Saarema ja Hiiumaa ning mandri vahele jääteed ei rajata ning mandriga üle jää ühenduse pidamine ei ole transpordiameti hinnangul enam mõttekas. 

Viimati kümme aastat tagasi avatud Suure väina jäätee jääb arvatavasti ka viimaseks, kuna tulevikus kaob vajadus jääteede kasutamiseks.

“Jääteede mõttekus ja vajadus on ära kadunud“ ütles Hiiumaalt ja Muhust mandrile rajatud jääteede kohta transpordiameti Lääne teehoiu osakonna juhataja Hannes Vaidla.

Vaidal sõnul on transpordiametis valminud plaan, et talviste jääteede rajamise asemel lükatakse Hiiumaa ja Saarema koos Muhumaaga mandri külge.

„Transpordiamet on koostöös majandusministeeriumiga ette valmistanud põhjaliku plaani, et lükata Eesti suursaared mandriga kokku. Selle tulemusena kaob edaspidi ära vajadus talviste jääteede loomiseks, samuti pole edaspidi vaja enam muret tunda mandri ja saarte vaheliste praamiühenduste pärast,“ selgitas Vaidla.

Vaidla selgitas, et Eesti suursaarte Mandri-Eesti külge lükkamisel on mitu head põhjust.

Esiteks annab see suure säästu riigieelarvesse, sest riigil pole vaja maksta kümnetesse miljonitesse ulatuvaid dotatsioone praamiliikluse eest vastutavale operaatorfirmale TS Laevad.

Teiseks, peale seda, kui saared on kindlalt ühendatud Mandri-Eestiga, ei ole saarte elanikel enam põhjust nuriseda praamiliikluse kehva kvaliteedi pärast.

Vaidla sõnul jõuavad järgmise nädala alguses Heltermaa sadamasse eesti jäämurdjad Tarmo ja Botnica, kelle võimsate mootorite abil tõmmatakse Hiiumaa Mandri-Eesti külge.

„Kogu transpordiprotsess on lihtne,“ selgitas Vaidla. „Jäämurdja Tarmo sikutab Hiiumaad eest ja jäämurdja Botnica lükkab tagant ja nii see Hiiumaa vastu mandrit ära lükatakse. Ja edaspidi siis samamoodi ka Muhumaa ja Saaremaa. Ikka nii, et üks jäämurdja tõmbab eest ja teine lükkab tagant!“

Peale seda, kui Hiiumaa on edukalt mandriga ühendatud on järjekord vastavalt Muhumaa ja Saaremaa käes.

Soodsate ilmaolude korral võtab ühe suursaare lükkamine vastu Mandri-Eestit aega orienteeruvalt ühe nädala, seega 3-4 nädala pärast peaksid Hiiumaa, Muhumaa ja Saarema olema edukalt ühendatud Mandri-Eesti külge.

Peale suursaarte ühendamist mandriga on transpordiametil tulevikus plaanis mandiga ühendada ka ülejäänud suuremad Eesti saared: Suur-Pakri, Väike-Pakri, Vormis, Naissaar, Aegna jne.

Kõigi saarte vastu Mandri-Eestit lükkamisega loodetakse lõpule jõuda hiljemalt 2023. aasta talvel.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga